Starpnozaru sadarbības īstenošanai loģistikā nepieciešamas papildus zināšanas un motivācija
01.12.2023 DrukātNovembra sākumā, Valmierā, kooperatīvās sabiedrības “VAKS” teritorijā noritēja inovatīva transportēšanas risinājuma, proti, puspiekabes demonstrācija, kuru praktiski varētu izmantot kā rezultātu starpnozaru sadarbībai starp graudu un meža nozarēm. Vienlaikus demonstrācijas mērķis bija uzzināt potenciālo lietotāju viedokļus un priekšlikumus, kā arī veikt secinājumus par kvalitatīviem novērojumiem.
Latvijas Loģistikas asociācijas (LLA) un Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas (LLKA) kopdarbībā īstenotā projekta “Inovatīvi risinājumi lauksaimniecības un mežsaimniecības produktu pārvadājumu plānošanā un organizēšanā” ietvaros tiek meklēti risinājumi, lai graudu novākšanas sezonā no jūlija līdz septembrim izmantotā graudu transportēšanas tehnika efektīvi tiktu izmantota arī mežizstrādes intensīvākajā laikā no janvāra līdz martam.
Teju 20 pasākuma dalībnieki pēc puspiekabes demontrācijas, rezumējot savus novērojumus, pauda, ka pārejai no graudu vedēja auto uz kokvedēju, šoferiem ir vajadzīga papildus kvalifikācija, respektīvi, nepieciešama autovadītāju papildus izglītošana, jo kokvedēja auto izmantošanai ir nepieciešamas padziļinātākas zināšanas informācijas tehnoloģiju jomā. “Papildus vēl ir nepieciešams izveidot kartējumu, ar atspoguļojumu par visvairāk izmantojamiem ceļiem, kā arī par pieprasītākajiem apvidiem, kur ir lielākais starpnozaru potenciāls, lai mērķtiecīgi varētu veikt zināšanu pārnesi, tai skaitā, izstrādāt un tieši tajā apvidū intensīvāk piedāvāt esošos un pētāmos risinājumus,” skaidro pasākuma vadītājs, LLKA ģenerāldirektors Rolands Feldmanis.
Kā norādīja pasākuma dalībnieki, galvenokārt graudu nozares pārstāvji, kokvedēja darbs ir sarežģītāks, līdz ar to potenciālajiem autovadītājiem ir jāveicina peļņas motivācija ar piemaksu palīdzību.
Domājot par starpnozaru sadarbību plašākā mērogā, auditorijā izskanēja priekšlikums piekabi izmantot arī siena ruļļu pārvešanai. Līdz ar to starpnozaru sadarbībā un transporta tehnikas konsolidācijā tiktu pavērta iespēja piekabi izmantot arī lopkopības nozarē. Taču, kā minēja eksperts un piekabju ražotājs Guntars Reinfelds, lai minētos priekšlikumus īstenotu, būs jāveic izmaiņas likumdošanā, kas provizoriski prasītu divus gadus.
Informācija tapusi LAD projekta Nr.18-00-A01612-000022 “Inovatīvi risinājumi lauksaimniecības un mežsaimniecības produktu pārvadājumu plānošanā un organizēšanā ietvaros