Aktualitātes

Informācija presei

Padomes izveide var palīdzēt kooperatīva pārvaldībā

Padomes izveide var palīdzēt kooperatīva pārvaldībā

06.10.2020

Kaut arī padomes veidošana nav obligāta prasība kooperatīvajai sabiedrībai, tā ir iespēja, kuru kooperatīviem vajadzētu izvērtēt, jo padome var palīdzēt uzlabot kooperatīva pārvaldību, uzskata “Lauksaimniecības kooperācijas rokasgrāmatas” līdzautore Linda Uzkalne.

E-Piim: Piena biznesā uzņēmuma mērogam ir nozīme. Lai konkurētu eksporta tirgos, mums ir jāapvieno spēki

E-Piim: Piena biznesā uzņēmuma mērogam ir nozīme. Lai konkurētu eksporta tirgos, mums ir jāapvieno spēki

06.10.2020
Īsi pirms Covid pandēmijas sākuma oficiāli reģistrēts Baltijas valstīs pirmais starpvalstu piena kooperatīvs “Piiratud Vastutusega Societas Cooperativa Europaea (SCE) E-Piim”, noslēdzot Latvijas piena kooperatīva "Piena ceļš" un Igaunijas "E-Piim" apvienošanās procesu. Par iemesliem, kāpēc Igaunijas piensaimnieki pieņēma lēmumu apvienoties, par Covid ietekmi uz jaunā kooperatīva startu un mērķiem iekarot eksporta tirgus Āzijā intervijā La.lv portālam stāsta "E-piim" valdes priekšsēdētājs Jānuss Murakas.
 
Lauksaimnieki: dalība kooperatīvā aptuveni par trešdaļu samazina ražošanas izmaksas

Lauksaimnieki: dalība kooperatīvā aptuveni par trešdaļu samazina ražošanas izmaksas

30.09.2020

Iestājoties kooperatīvā, saimniecības minerālmēslus un augu aizsardzības līdzekļus var iegādāties par aptuveni trešdaļu lētāk, savukārt saražoto produkciju iespējams pārdot par būtiski augstāku cenu nekā saimniekojot pašu spēkiem, galvenos ieguvumus no pievienošanās atbilstīgajiem kooperatīviem uzsver  lauksaimniecības kooperatīvo sabiedrību biedri.

Zemkopības ministrija mudina sasparoties kooperācijai arī citas nozares

Zemkopības ministrija mudina sasparoties kooperācijai arī citas nozares

22.09.2020

Kooperācijai lauksaimniecības sektorā ir ļoti nozīmīga loma. Tā samazina tirgus riskus un darījumu izmaksas, veicina pieeju tirgiem, papildu resursiem, kā arī inovācijām. Šobrīd kooperācijas izaicinājums pasaulē ir pielāgošanās jaunajai ekonomiskajai videi, uz tirgu orientētiem apstākļiem  un augošajām biedru prasībām. Tas nozīmē, ka jāapgūst jaunas ražošanas metodes, jaunas organizācijas un vadības metodes un, jo īpaši, veidi, kā palīdzēt saglabāt vai palielināt biedru lojalitāti un uzticību.